Jaarprogramma Openbare Ruimte 2017 vastgesteld Focus op onderhoud woonwijken e…

[ad_1]
Jaarprogramma Openbare Ruimte 2017 vastgesteld

Focus op onderhoud woonwijken en hoofdwegen

Het college heeft het Jaarprogramma Openbare Ruimte voor 2017 vastgesteld. In het jaarprogramma voor 2017 ligt de focus vooral op het onderhoud van de openbare ruimte: het onderhoud van woonwijken en hoofdwegen. Daarnaast zijn in het jaarprogramma voor 2017 enkele grote stedelijke ontwikkelingen opgenomen.

Zorg voor openbare ruimte
De zorg voor de openbare ruimte is één van de kerntaken van de gemeente. De projecten die voor komend jaar gepland staan zijn allemaal noodzakelijk om een schone, veilige, hele én duurzame openbare ruimte te realiseren. De nadruk ligt op het repareren en op peil houden van de kwaliteit van het openbaar gebied. Er is geen ruimte voor grootschalige verbeteringen in het openbaar gebied. De focus ligt vooral op het onderhoud van woonwijken en hoofdwegen. Die onderhoudsprojecten zijn belangrijk voor Oosterhout. Ze dragen bij aan een aantrekkelijke, leefbare en goed bereikbare stad, een stad die klaar is voor de toekomst.

Projecten 2017
In het jaarprogramma zijn onderhouds- en reconstructiewerkzaamheden opgenomen, maar ook stedelijke ontwikkelingen. Een opvallend onderhoudsproject is de reconstructie van de Bovensteweg, waarbij de asfaltdeklaag wordt vervangen. Reconstructieprojecten zijn onder andere het verkeersluw inrichten van de Ockenburg, het aanleggen van een centrale speelplek in de Spaandonk en de Schoondonk en de reconstructie en verbetering van het Van Wassenaarveld en omgeving. Bijzondere reconstructies zijn verder de verbetering van de Leijsenhoek tussen de Mathildastraat en de Waterloostraat, de aanleg van een zogenaamde rode loper bij de Slotlaan van het Slotjesveld richting het centrum en de bestrijding van stankoverlast in de Klappeijstraat door aanpassing van de hemelwaterafvoer. In het buitengebied zijn de aanleg van een veilige fietsverbinding tussen Oosterhout en Dorst en de reconstructie van de Bergsebaan om de fietsveiligheid te verbeteren in het oog springende projecten. Voorbeelden van stedelijke ontwikkelingen tot slot zijn de ontwikkeling van De Contreie, het Santrijngebied, de ontwikkeling van Everdenberg en Warandepoort.


[ad_2]

Source

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*


Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.