Prestatieafspraken worden niet nagekomen

[ad_1]

Gemeenten ontbinden contract met Welzorg

De colleges van burgemeester en wethouders van de verschillende gemeenten hebben besloten het contract met Welzorg voor het leveren van hulpmiddelen te ontbinden. Het betreft de gemeenten Drimmelen, Etten-Leur, Geertruidenberg, Moerdijk, Oosterhout, Rucphen, Werkendam, Woudrichem en Zundert. Harting Bank wordt de nieuwe leverancier. Cliënten behouden hun huidige hulpmiddelen.

Afspraken niet nagekomen
Het contract met Welzorg is op 1 juli 2015 ingegaan. In dit contract zijn afspraken gemaakt over onder andere de klanttevredenheid, levertijden en service. Welzorg is de overeenkomst niet naar behoren nagekomen. De gebrekkige prestaties van Welzorg hebben tot veel klachten geleid. De gesprekken met Welzorg en de veranderingen die zij doorgevoerd hebben, hebben helaas niet tot het gewenste resultaat geleid.

Op 15 november heeft het college van Oosterhout al een principebesluit genomen en deze week hebben de meeste colleges van de andere gemeenten het (voorlopig) besluit genomen om het contract met Welzorg te ontbinden. De gemeenten zullen gebruik maken van de wachtkamerovereenkomst met Harting Bank. Na de implementatieperiode die Harting Bank nodig heeft, zal de overeenkomst met Welzorg ontbonden worden.

Nieuwe leverancier medio 2017
Harting Bank heeft een paar maanden nodig om zich voor te bereiden en het huidige uitstaande hulpmiddelenpark over te nemen. Tot die tijd blijft Welzorg verantwoordelijk voor het nakomen van de afspraken. In de regio zijn goede ervaringen met Harting Bank. Het veranderen van Welzorg naar Harting Bank is een grote klus. Zeker ook voor de leverancier zelf. Wethouder Marian Witte: ‘We hebben er vertrouwen in dat de gebruikers van hulpmiddelen met deze leverancier na de overgang een betere dienstverlening en service ontvangen’.

Voor gebruikers hulpmiddelen geen wijzigingen
De gebruikers van hulpmiddelen behouden hun huidige hulpmiddelen. Harting Bank bezoekt hen in de loop van 2017. Zij kijken samen met de gebruikers of het hulpmiddel van goede kwaliteit is en nog voldoet. Hiervoor wordt door Harting Bank een afspraak gemaakt. Cliënten ontvangen een persoonlijke brief over de wijziging van leverancier.


[ad_2]

Source

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*


Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.