De Oosterhoutse ondernemer Bart Timmer, directeur-eigenaar van Blooming Oosterhout, stond volop in de schijnwerpers met een opvallende marketingcampagne. Zijn slogan “OK Bloomer, dit is het appartement waar je wél dood gevonden wil worden” werd genomineerd voor de verkiezing Slechtste Slogan van het Jaar 2025. De titel ging uiteindelijk aan Oosterhout voorbij, maar de lokale nominatie zorgde wel voor veel gesprekstof, “precies zoals bedoeld” zegt Bart Timmer.
In een interview met ORTS lichtte Timmer toe wat er achter de slogan schuilgaat. Blooming Oosterhout is een luxe appartementencomplex dat zich richt op senioren uit de babyboomgeneratie, door het bedrijf liefkozend ‘bloemers’ genoemd. “We wilden bewust af van het stoffige beeld dat mensen soms hebben bij seniorenwoningen,” vertelt Timmer. “Als je zegt: ‘leuke appartementen voor senioren’, dan denken mensen al snel aan een verpleeghuis. Dat wilden we doorbreken.”
Prikkelen mag
De slogan werd ontwikkeld samen met marketingbureau Superrebel en zoekt bewust het randje op. “Hij klinkt misschien heftig, maar er zit context achter,” zegt Timmer. “Het gaat erom dat je hier zó prettig woont, dat je je hier echt thuis voelt, tot het einde aan toe.”
Dat de slogan is genomineerd als ‘slechtste slogan’ ziet Timmer vooral als een bevestiging dat de campagne werkt. “Maakt niet uit wat ze over je zeggen, als ze maar over je praten,” lacht hij. “We zijn er ontzettend veel op aangesproken: via appjes, telefoontjes, noem maar op.”
Winnaar slechtste slogan van Nederland
De verkiezing Slechtste Slogan van het Jaar 2025 werd uiteindelijk gewonnen door Boerderijwinkel Akkerhof uit Vaals met de leus: “Beter dan snuiven… onze pitloze druiven! Verslavend lekker.” De slogan kreeg 1.839 stemmen en bleef daarmee andere genomineerden nipt voor.
Bloeming Oosterhout eindigde weliswaar niet bovenaan, maar stond wel tussen landelijke namen en opvallende campagnes. “Alleen al de nominatie vinden wij geweldig,” zegt Timmer. “Het past precies bij wat we willen uitstralen: anders, een beetje eigenwijs en met een knipoog.”
Top 10 van slechtste slogans van Nederland:
- “Met de juiste sproeier wordt alles nat!”, van R&R Beregeningsinstallaties
- “Soms zit het mee, soms zit het tegel”, van D.D. Tegelwerken
- OK BLOOMER, dit is het appartement waar je WEL dood gevonden wil worden”, van BLOOMING Oosterhout
- “Tekstzuster: De thermometer in je content”, van Tekstzuster
- “Heb jij geen IT waar je mee bezig bent!?”, van Gateskeeper ICT
- “Pick your DIKS & huur een bestelbus”, van DIKS autoverhuur
- “För het bäste binnenklimøt”, van Zehnder Group Nederland
- “Naar de bakker voor kadetten en naar Dirk voor palletten!”, van Dirk van der Jagt Handelsonderneming
- “Gifts on a Whole Mother Level”, van Lush Amsterdam Centraal Station




