Juzt informeert medewerkers over aankomende reorga…

[ad_1]
Juzt informeert medewerkers over aankomende reorganisatie en schrapt 60 banen

Op 14 maart informeert de Raad van Bestuur van Juzt haar medewerkers over de reorganisatieplannen die aan de ondernemings- en cliëntenraad zijn voorgelegd. De reorganisatie is noodzakelijk om in de toekomst met een gezonde bedrijfsvoering Jeugdhulp en Vrouwenopvang te kunnen uitvoeren.
Sociaal plan
Juzt heeft in het najaar van 2017 ondersteuning van de Transitie Autoriteit Jeugd ontvangen om de reorganisatie te financieren. Met de vakbonden is op 1 maart 2018 een sociaal plan ondertekend. In het sociaal plan zijn afspraken gemaakt over van werk naar werk begeleiding, vrijwillig en gedwongen vertrekregelingen.
Consequenties
Bij Juzt werken momenteel 520 fte. In de reorganisatieplannen vraagt de Raad van Bestuur de medezeggenschapsorganen advies over haar voornemens om management- en ondersteuningsfuncties te reduceren. Daarnaast zal fors worden gesneden in het vastgoed van de organisatie. De hulpverlening wordt zoveel als mogelijk ontzien. Juzt zal afscheid nemen van 60 fte. Met het sociaal plan wordt beoogd om gedwongen ontslagen zoveel mogelijk te voorkomen. Dit zal echter voor een deel onvermijdelijk zijn.
Bestaansrecht
Juzt is een specialistische zorgaanbieder voor jeugd en gezinnen actief in de provincies Noord- Brabant en Zeeland. Daarnaast verzorgt Juzt opvang van alleenstaande minderjarige vreemdelingen. Juzt/Safe is verantwoordelijk voor de opvang van vrouwen (met hun kinderen) in crisissituaties in de regio’s West-Brabant en Zuid-Holland-Zuid. De bewezen dienstverlening voor veilig (op)groeien, is het bestaansrecht van Juzt. Daarom zet deze organisatie naast een gezonde bedrijfsvoering in op cliëntbegeleiding en relatiebeheer.


[ad_2]

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*


Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.