Thuisvester helpt huurders met betaalproblemen

Maatwerk voor huurders met betaalproblemen

zeker in deze tijd

Thuisvester laat haar huurders niet in de steek, zeker niet als zij betalingsproblemen krijgen. De woningcorporatie doet er alles aan om mensen die om wat voor reden dan ook in de (betaal)problemen komen te ondersteunen met maatwerk, zeker in deze coronacrisis. Alle huurders die door de huidige situatie voor een financiële uitdaging staan, kunnen Thuisvester benaderen. In samenspraak met de huurdersorganisaties is Thuisvester ervan overtuigd dat er altijd een oplossing gevonden kan worden op basis van maatwerk.

Verschillende mogelijkheden

Thuisvester biedt verschillende mogelijkheden voor ondersteuning van huurders die betaalproblemen krijgen. Zo sluit ze betalingsregelingen af met huurders of is er uitstel van betaling mogelijk. Daarnaast is het voor sommige huurders van sociale huurwoningen die relatief te duur wonen mogelijk om huurbevriezing of verlaging aan te vragen. Dit bieden ze aan vooruitlopend op de politieke afronding van de afspraken tussen Aedes en de Woonbond

Directeur-bestuurder Pierre Hobbelen: “We vinden het belangrijk om onze bewoners te ondersteunen. In deze crisistijd, maar zeker ook daarbuiten. Vaak vinden mensen het lastig om bij kleine betaalproblemen aan de bel te trekken, maar als ze dit wel doen kunnen we samen echt voorkomen dat de schulden oplopen. We kunnen dan samen naar een oplossing zoeken. Die kan voor iedereen anders zijn, daarom is het maatwerk.”

Maatwerk

Wat een huurder precies nodig heeft, verschilt per persoon. Zodra een bewoner in beeld is die (beginnende) betalingsproblemen heeft, is de hulp die geboden wordt maatwerk. In overleg met de desbetreffende huurder wordt bekeken welke opties er zijn en wat de meest passende oplossing is voor de situatie. Om deze huurders vroeg in beeld te krijgen werkt Thuisvester samen met verschillende (maatschappelijke) partners en wordt in een vroeg stadium contact gezocht met huurders. Hierdoor bereikte Thuisvester al een afname van het aantal ontruimingen op basis van huurachterstand van bijna 80% van 32 in 2014 naar 7 in 2019.

Contact opnemen

Thuisvester heeft huurders waar betaalproblemen zijn vaak al op tijd in beeld door alert te zijn en vroeg contact op te nemen, maar zeker niet iedereen is in beeld. Het is daarom ontzettend belangrijk dat mensen geen drempelvoelen om contact op te nemen. Thuisvester ondersteunt haar huurders graag.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*


Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.